البته، به عنوان یکی از بنیانگذاران وان پلاس، کارل پی در هنر ساخت یک گوشی «قاتل پرچمدار» به خوبی مهارت دارد – گوشی ای که به نظر می رسد به خوبی دستگاه های 1000 دلاری اپل و سامسونگ با نصف قیمت باشد. با این حال، یک چیز به سرعت پس از عرضه Nothing Phone 1 مشخص شد و این بود که چگونه Pei تمرکز را از ساخت یک گوشی با “مشخصات پرچمدار” (به عبارت دیگر، یک پرچمدار OnePlus) به ساخت یک تلفن با “طراحی پرچمدار” تغییر داد. “، که به نظر من حرکتی درخشان است، زیرا اکثر مردم تمایل دارند یک تلفن جدید را با چشمان خود انتخاب کنند تا برگه مشخصات.
همه چیز با Phone 1 شروع شد و ما همان استراتژی بازاریابی را در Phone 2 می بینیم، جایی که هیچ چیز بخش هایی از طراحی و مشخصات را در مراحل قبل از رونمایی بزرگ نشان نمی دهد. این مزاحمت به تبلیغات تلفنی کمک می کند و تا زمانی که ممکن است آن را در حلقه رسانه های اجتماعی نگه می دارد. اما زمانی که Phone 2 عرضه شود، وارد مرحله دوم بازاریابی می شویم، یعنی زمانی که کارل پی در حال بررسی یک آیفون 15، یک پیکسل 8، و چه کسی می داند – شاید حتی یک Galaxy Z Flip 5 و سپس بگوید. چگونه آنها را با Phone 2 مقایسه می کنند، بدون اینکه بخواهند شما را متقاعد کنند که آن را بخرید (حداقل نه مستقیم).
هیچ چیز Phone 2 ممکن است بهتر از Pixel 7 و Pixel 8 نباشد: Carl Pei & Co بهترین های آیفون و اندروید را با نسبت قیمت به عملکرد بسیار بالا ترکیب می کند.
به نوعی، کارل پی بهترین بخشهای OnePlus را ربود (مانند روحیه بازاریابی روزهای اولیه این شرکت چینی) و آنها را در Nothing پیادهسازی کرد. اما او موارد دیگری مانند تمرکز بر مشخصات را نیز کنار گذاشت و آن را با تمرکز بر طراحی جایگزین کرد.
البته مشخصات هستند مهم است (مخصوصاً برای آدمهایی مثل من و شما) اما «افراد عادی» تمایل دارند یک تلفن جدید را صرفاً با نگاه کردن و نگه داشتن آن (و نگه داشتن آن) انتخاب کنند، و به نظر میرسد Carl Pei & Co هم طراحی زیباییشناختی و هم عملکردی آن را ثابت کرده است. Nothing Phone 2. به نظر می رسد که Phone 2 به لطف قاب منحنی (با وجود بزرگتر بودن) راحت تر در دست می شود، در حالی که به همان زیبایی ظاهر (و شفاف) Phone 1 است.
سنت تمرکز بر طراحی به Nothing Phone 2 منتقل شده است، که به نظر می رسد نوزاد (حداقل) سه آیفون مختلف – آیفون 11، آیفون 12، و حتی آیفون 15 پرو منتشر نشده (یا حتی چیزی شبیه به پیکسل 5) باشد. . به نظر می رسد بزرگترین تغییر طراحی با Nothing Phone 2 وجود یک قاب منحنی است که یادآور آیفون 11 است، در حالی که نمایشگر جلویی به نظر می رسد منحنی های 2.5 بعدی در اطراف دارد که من را به یاد آیفون 15 پرو معرفی نشده می اندازد. چند سال پیش لو رفت
همانطور که می بینید، اسرار زیادی در مورد Nothing Phone 2 منتشر نشده حتی یک ماه قبل از راه اندازی دستگاه وجود ندارد، و دلیل آن این است که، درست مانند گوشی هایی که می سازد، Nothing یک شرکت بسیار “شفاف” است که بخشی از آن است. چیزی که آن را متمایز و برای کاربران جذاب می کند.
هیچ دستور العملی برای موفقیت آمیز ساختن آن به عنوان یک سازنده گوشی کاملاً جدید در دنیایی که تحت سلطه اپل و سامسونگ است، به طرز شگفت آوری آسان نیست (از طریق)، و با طراحی شروع می شود. بازاریابی هوشمندانه را طی می کند و با قیمت رقابتی به پایان می رسد…
- طراحی اول است. مشخصات واقعا مهم نیست
- بازار با حس صمیمیت – شما یک شرکت نیستید بلکه یک جامعه هستید. شما مشتری ندارید بلکه دوستان دارید
- محصولات را به اندازه کافی مقرون به صرفه کنید اما خیلی مقرون به صرفه نباشید تا به عنوان “ارزان” تلقی شوند.
یاد آوردنNothing Phone 2 اکنون بسیار به یک پرچمدار اندرویدی مناسب نزدیکتر شده است، به خصوص زمانی که به تنهایی (اما نه تنها) نگاه کنیم. برخلاف بسته میان رده ارائه شده توسط Nothing Phone 1، ما اکنون یک SoC پرچمدار، صفحه نمایش بزرگتر با حاشیه های یکسان و طراحی چشم نواز داریم. یک باتری بزرگ با شارژ نسبتا سریع، که می تواند به صورت بی سیم نیز انجام شود و همچنین حداقل IP53 مقاومت در برابر پاشش و گرد و غبار نیز از مواردی است که باید در مورد قیمت بالقوه Phone 2 در نظر گرفت.
بنابراین … سوالی که باید در برابر شما پاسخ داده شود چیست کارل پی در حال حاضر، قبل از اینکه تلفن اعلام شود، پس انداز خود را در Nothing پس انداز کرده اید؟
در مورد Nothing Phone 2 هیجان زده اید؟