این جریمهها ناشی از اتهامی است مبنی بر اینکه شرکتهای مخابراتی به اندازه کافی برای جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث از دادههای حساس موقعیت مکانی انجام ندادهاند. این موضوع زمانی آشکار شد که کلانتر می سی سی پی، کوری هاچسون، از سرویسی به نام Securus برای ردیابی تلفن های افراد بدون دستور دادگاه حداقل 11 بار بین سال های 2014 تا 2017 استفاده کرد.
AT&T و Verizon هر دو را داشته باشند تشکیل جلسه توجیهی به توضیح دهید چرا آنها به جریمه FCC اعتراض دارند. هر دو شرکت مخابراتی استدلالهای مشابهی را ارائه کردند و مدعی شدند شرکتکنندگان در برنامههای سرویس مبتنی بر مکان (LBS) تحت یک فرآیند بررسی دقیق قرار داشتند و تنها پس از رضایت مشتری مجاز به افشای مکانهای نادر بر اساس مثلثسازی برجهای سلولی بودند.
آنها گفتند که FCC در سال 2017 از استفاده نادرست از سرویس Securus مطلع شد، اما آنها تنها پس از انتشار مقاله ای در این مورد مطلع شدند. نیویورک تایمز یک سال بعد
هر دو شرکت مخابراتی تصمیم گرفتند برنامه های LBS خود را مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله متوقف کنند، اما این روند تدریجی بود تا به مشتریان زمان داده شود تا راه حل جایگزین پیدا کنند.
AT&T بلافاصله دسترسی Securus را قطع کرد و تحقیقاتی را در مورد برنامه خدمات مبتنی بر مکان (LBS) خود آغاز کرد – که از طریق آن شرکت هایی مانند Life Alert و AAA خدمات حیاتی و گاهی نجات دهنده ارائه کردند. AT&T در نهایت برنامه را تعطیل کرد، به دنبال یک باد منظم که از آسیب رساندن به مشتریان AT&T که به خدمات LBS متکی بودند، جلوگیری کرد.
AT&T، نوامبر 2024
از آنجایی که اقدامات Securus و کلانتر قبل از دوره مرور زمان رخ داده است، شرکت های حمل و نقل نمی توانند در قبال آنها پاسخگو باشند. به همین دلیل، FCC در عوض جریمه ای را برای آنها به دلیل خاتمه ندادن سریع برنامه های LBS خود اعمال کرد.
آنها با این استدلال که FCC از اختیارات خود تجاوز کرده و قانون ارتباطات و قانون اساسی را نقض کرده است، با مجازات مخالفت می کنند.
دادگاه باید حکم توقیف را لغو کند و به FCC دستور دهد تا اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که 46,901,250 دلار پرداخت شده Verizon به آن بازگردانده می شود.
Verizon، نوامبر 2024
در قلب پرونده FCC، حفاظت از اطلاعات شبکه اختصاصی مشتری (CPNI) بود، اما شرکتها استدلال میکنند که اطلاعات مکان دستگاه که برنامه LBS ارائه میکند CPNI نیست.
برنامه LBS Verizon از اطلاعات مکان دستگاه استفاده می کند و اطلاعات مکان دستگاه CPNI نیست. اولاً، اطلاعات فقط در صورتی CPNI است که «صرفاً به واسطه ارتباط شرکتکننده و مشتری توسط مشتری در اختیار شرکت مخابراتی قرار گرفته باشد». اما Verizon میتواند دادههای مکان دستگاه را هر زمان که خدمات بیسیمی به مشتریان ارائه میدهد، از جمله از مشتریانی که اصلاً خدمات حامل مشترک را خریداری نمیکنند، دریافت کند. دوم، “مکان” در تعریف CPNI به معنای اطلاعات مکان تماس است، نه اطلاعات مکان دستگاه.
Verizon، نوامبر 2024
در هر صورت، تعداد نسبتاً کم درخواستهای غیرمجاز نشان میدهد که پادمانهای برنامه مؤثر و معقول بودهاند. در نتیجه گیری در غیر این صورت، FCC به طور موثر (و به طور نادرست) یک استاندارد مسئولیت سخت را اعمال کرد و این کار را بدون ارائه اطلاعیه منصفانه انجام داد.
Verizon، نوامبر 2024
AT&T ادعاهایی مبنی بر اینکه Securus به طور غیرقانونی به اطلاعات موقعیت مکانی هر یک از مشتریان خود دسترسی داشته است را رد کرده است.
حتی با توجه به Securus، سوابق نشان می دهد که نقض تعهدات زندانیان مورد استفاده توسط Securus به 0.2٪ از درخواست های جستجوی AT&T محدود شده است. و کمیسیون هرگز نشان نداده است که این جست و جوها غیرقانونی بوده اند، برخلاف ناسازگاری با تعهدات قراردادی Securus.
AT&T، نوامبر 2024
برندن کار، کمیسر FCC، که انتظار میرود پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب، رئیس کمیسیون شود، پیش از این با این جریمهها مخالفت کرده بود.
منبع: https://www.phonearena.com/news/AT-T-T-Mobile-and-Verizon-say-FCC-was-wrong-to-fine-them-for-illegal-sharing-of-customer-location_id164618