این گزارش خاطرنشان می کند که “اپ استور به مدت 15 سال خانه ای امن و مطمئن برای مجموعه ای بزرگ و متنوع از برنامه ها بوده است. کاربران امروزه به بیش از 123 برابر بیشتر از پایان سال 2008 به برنامه ها دسترسی دارند و دانلودهای سالانه در اپ استور بین سال های 2009 تا 2022 15 برابر شده است. کاربران بیش از 370 میلیارد بار برنامه ها را دانلود کرده اند و توسعه دهندگان
بیش از 320 میلیارد دلار درآمد مستقیماً در اپ استور از زمان راه اندازی آن کسب کرده اند.”
دومین استراتژی کسب درآمد از طریق فروش کالاها و خدمات فیزیکی است. برنامههای این دسته شامل برنامههای سواری، تحویل و تحویل غذا، تحویل و تحویل مواد غذایی، خردهفروشی عمومی و سفر، و اپلیکیشنهای پرداخت دیجیتال است. سومین استراتژی کسب درآمد، فروش تبلیغات درون برنامه ای است. نمونههایی از برنامههایی که از این استراتژی استفاده میکنند، برنامههای رسانههای اجتماعی و برنامههای کوتاه اشتراکگذاری ویدیو هستند.
سال گذشته بیشترین افزایش درآمد مربوط به صنایع مسافرتی (با افزایش 84 درصدی) و سهم سواری (افزایش 45 درصدی) بود. دیگر دستههایی که در طول همهگیری شاهد افزایش فروش بودند، مانند تحویل غذا و فروش مواد غذایی، در سال 2022 به رشد معتدلتری بازگشتند.
به جای تمرکز بر خریدهای انجام شده در اپ استور از جمله خریدهای درون برنامه ای، کل اکوسیستم برنامه شامل مواردی مانند مواد غذایی خریداری شده از طریق یک برنامه، درآمد اشتراک گذاری سواری حاصل از استفاده از یک برنامه (مانند Uber و Lyft) و رزرو سفر انجام شده از طریق آن است. یک برنامه 1.1 تریلیون دلار کل درآمد در سراسر جهان است که می توان آن را به یک برنامه لیست شده در اپ استور ردیابی کرد.
سه روشی که اپلیکیشنهای اپ استور کسب درآمد میکنند
تجزیه اکوسیستم اپ استور در چند سال گذشته
در سال 2021، اکوسیستم فروشگاه اپل به 868 میلیارد دلار رسید که از 643 میلیارد دلار گزارش شده برای سال 2020، و 519 میلیارد دلار در سال 2019 تولید شد. گروه تحلیل اشاره می کند که اکوسیستم فروشگاه App بر اساس سه روش جداگانه برای کسب درآمد از برنامه ها است. راه اول از طریق فروش و توزیع کالاها و خدمات دیجیتال از طریق دانلود اپلیکیشن پولی و خرید درون برنامه ای است. به عنوان مثال میتوان به برنامههایی برای دوستیابی، بازی، پخش ویدیو و موسیقی، تناسب اندام و سلامتی و اخبار و مجلات اشاره کرد.