ناشران موسیقی از توییتر 250 میلیون دلار شکایت کردند

تا چند هفته دیگر، X/Twitter شروع به پرداخت پول سازندگان برای تبلیغات ارائه شده در پاسخ‌هایشان می‌کند. پرداخت بلوک اول در مجموع 5 میلیون دلار است.

دیوید اسرائیلیت، مدیر عامل NMPA، در بیانیه خود بر موقعیت منحصر به فرد توییتر در میان پلتفرم های رسانه های اجتماعی تاکید کرد. لس آنجلس تایمز. وی اظهار داشت: «تویتر به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است که به طور کامل از صدور مجوز میلیون‌ها آهنگ در سرویس خود خودداری کرده است.»

همانطور که از شکایت مشخص می شود، تقریباً همه شبکه های اجتماعی دیگر از جمله فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، اسنپ چت و تیک تاک با برچسب ها، ناشران و هنرمندان معامله دارند.

توجه داشته باشید، سازنده باید تأیید شود و فقط تبلیغات برای کاربران تأیید شده ارائه می شود.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 9 ژوئن 2023



منبع: https://www.phonearena.com/news/Music-publishers-are-suing-Twitter-for-250-million_id148221

تیم حقوقی توییتر اخیراً خود را درگیر یک سری پرونده های قضایی شده است و اکنون، این شرکت باید در پرونده دیگری که این بار در دادگاه نشویل تشکیل شده از خود دفاع کند.

انجمن ملی ناشران موسیقی (NMPA) به نمایندگی از 17 ناشر موسیقی، از توییتر به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده و 250 میلیون دلار دریافت کرده است. بخشی از NMPA برخی از بزرگترین شرکت های موسیقی جهان، از جمله انتشارات موسیقی سونی و گروه انتشارات موسیقی جهانی هستند که نماینده برخی از بزرگترین ستاره های این صنعت هستند. طبق این شکایت، توییتر «با کپی‌های بی‌شماری نقض‌کننده آهنگ‌های موسیقی، نقض حقوق انحصاری ناشران و دیگران بر اساس قانون کپی‌رایت، تجارت خود را تقویت می‌کند.» NMPA ادعا می‌کند که نزدیک به ۱۷۰۰ حق نسخه‌برداری نقض شده است و از دادگاه می‌خواهد توییتر را تا سقف جریمه کند. 150000 دلار برای هر تخلف
  ورود ناو آمریکایی به دریای جنوبی چین در میانه تنش‌ها بر سر تایوان

قانون کنونی کپی رایت به طور کلی فراتر از حمایت از خالق اصلی است

— ایلان ماسک (@elonmusk) 12 مه 2022

با انتصاب اخیر مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو، انتظارات برای تغییرات احتمالی در داخل شرکت بالا است. ایلان ماسک سال گذشته توییتر را تصاحب کرد و از آن زمان تغییرات قابل توجهی رخ داده است.

این شرکت نیروی کار خود را 75 درصد کاهش داده است، روند تأیید حساب خود را اصلاح کرده است، و همانطور که در توییت اخیر ایلان ماسک اشاره شده است، توییتر ممکن است شروع به پرداخت غرامت به سازندگان برای تبلیغات نمایش داده شده در پاسخ های آنها کند.