فناوری 5G نوکیا به کاربران اندروید 14 اجازه میدهد تا بخشهای بهینهشده 5G را برای بازی بهتر و بیشتر خریداری کنند.
به محض انتشار اندروید 14، به احتمال زیاد در ماه آگوست، نوکیا یک فناوری به نام 5G slicing را در دسترس قرار خواهد داد که گوشیهای اندرویدی را سریعتر میکند. نوکیا اعلام کرده است که این فناوری با موفقیت آزمایش شد. این امکان را به کاربران اندرویدی می دهد تا برش هایی از شبکه 5G را از اپراتورهای شبکه خریداری و فعال کنند. هر بخش فعالیتهای خاصی را بر روی تلفن همراه دارای Android 14 مانند بازی، پخش جریانی، پخش و رسانههای اجتماعی افزایش میدهد.
میتوان یک بخش شبکه ایجاد کرد تا شامل ویژگیهایی باشد که برای کسانی که از برنامههای خاص استفاده میکنند جذاب باشد. به عنوان مثال، یک قطعه شبکه 5G می تواند عملکرد شبکه بهتر و تاخیر کم را برای بازی های ابری به کاربر ارائه دهد. کسانی که در یک رویداد ورزشی روی سکوها نشستهاند میتوانند یک بخش 5G را برای مشاهده پخش مجدد ویدیو یا محتوای اضافی که احتمالاً شامل آمار لحظهای است، فعال کنند. اکنون بدیهی است که چنین فناوری گران است، بنابراین باید راهی برای کسب درآمد از آن وجود داشته باشد، درست است؟ بله، طرح این است که ارائه دهندگان بی سیم قطعات شبکه 5G را به مشترکان خود در مناطق خاصی بفروشند.
آزمایش موفقیت آمیز در کشور زادگاه نوکیا، فنلاند انجام شد و از محصولات برش انتها به انتها نوکیا استفاده کرد. نوکیا پیشرو در برش 4G و 5G است. این شرکت شبکه می گوید که راه حل برش آن روی همه دستگاه های 4G و 5G کار می کند و به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می دهد تا این فناوری را در شبکه ها و طیف موجود خود مستقر کنند.
Ari Kynäslahti، رئیس استراتژی و فناوری در شبکه های موبایل نوکیا، گفت: “این آزمایش راه حل برش بر اساس تقاضا برای کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی گام دیگری در تمایل ما برای حمایت از فرصت های جدید کسب درآمد برای شرکای اپراتورمان است. برای اپراتورهای تلفن همراه، برش فرصت های کسب و کار 5G جدید را با فرصتی برای ارائه خدمات برتر و تجربه مشتری بهبود یافته باز می کند.”
نوکیا می گوید که برای اولین بار از برش شبکه 5G در میان Device-RAN-Transport-Core-Applications استفاده کرد و اولین کسی بود که از راه حل های برش با “شبکه های خصوصی مجازی 5G، قطع دسترسی بی سیم ثابت، برش لبه، برش برای برنامه ها، و Sliced Private Wireless و همچنین Automation، Assurance و Orchestration مدیریت Slice.”
شکی نیست که این به عنوان یک وضعیت برد-برد-برد دیده می شود. نوکیا با ارائه تجهیزات و فناوری، فروش خود را به اپراتورهای تلفن همراه انجام می دهد. دومی برمی گردد و تکه های شبکه 5G را با استفاده از یک گوشی 5G که از اندروید پشتیبانی می کند به مصرف کنندگان می فروشد. و مصرف کننده با اتصال به شبکه ای که برای بهبود تجربه برخی از برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند طراحی شده است، سود می برد. اینکه آیا در واقعیت اوضاع به این شکل پیش میرود، فقط زمان مشخص خواهد کرد.
اگر همه چیز درست شود، نوکیا و اپراتورها پول زیادی در اختیار دارند. بیل استنلی، مدیر بازاریابی عملیات 5G برای نوکیا، برش 5G را “یک فرصت 300 میلیارد دلاری” می خواند.