شما با پرداخت هزینه مناسب به یک فرد یا تیم بازیساز میتوانید خیالتان را از داشتن یک بازی اصولی و با کیفیت در اتاق فرارتان تضمین کنید. میزان درآمد حاصله از تجربه بازیسازان شناخته شده در دراز مدت و آن هم به صورت چند برابر جبران خواهد شد. در اسکیپ روم های ترسناک، درست است که واقعاً در آن شرایط نمی توان تصمیمی گرفت و فقط ترس و دلهره وجود دارد اما واقعیت این است که اکتورها چه در قالب قاتل باشند چه در قالب روح و جن، یک انسان واقعی هستند و نباید از آن ها ترسید. علاوه بر آن، پیشتر هم گفتیم همین اکتورها ممکن است نشانه ها و سرنخ هایی داشته باشند که در مراحل بعدی به کارتان آید برای همین نه تنها نباید از آن ها بترسید بلکه باید رفتار و حرف هایشان را به خوبی نگاه کنید و بررسی کنید شاید کلید مرحله بعدی باشد. یکسری قوانین در اتاق فرار ها هست که عمومی اند و همه باید آن ها را رعایت کنند اما با این حال، هر اسکیپ رومی هم قوانین خاص خودش را دارد. در اتاق فرار های ترسناک اسلشری، پیشتر گفتیم زمانی که اکتور به شما نزدیک می شود و میخواهد به شما دست بزند یا کاری انجام دهد نباید حرکت کنید چون احتمال اینکه به خود آسیب وارد کنید زیاد است.
قدم اولی که باید بردارید این است که شما تعداد معقولی (حداقل 4 یا 5) اتاق فرار را بازی کرده تا با کلیات و اصول آن آشنا شده باشید. نکته مهم این است که کسی که بیش از 100 اتاق فرار بازی کرده باشد، لزوماً طراح خوبی نیست، بازی کردن تعداد زیادی اتاق فرار توسط فردی که قصد طراحی اتاق فرار را دارد مانند شمشیر دو لبه است. از جنبه مثبت، میتواند او را با انواع معماها و سناریوهای مختلف آشنا کند اما از طرف دیگر ممکن است ذهن فرد را محدود کرده و خلاقیت او را تا حد زیادی از بین ببرد و فرد، دیگر نتواند به معماهای جدید و سناریوهای تازه فکر کند که جنبه منفی ماجراست. ما پیش از این داستانهای معمایی، هیجانانگیز و ترسناک مانند جوکر یا فرار از زندان را تنها در فیلمهای سینمایی یا سریالها دیدهایم.
۲- اتاق فرار ارّه، مجموعه رپیتون
صفر تا صد ساخت و راه اندازی اتاق فرار! اسکیپ زوم | allescape
همانند تمام پیشه ها و مشاغل دیگر، پیشنهاد ما به شما این است که هرگز ساده انگاری نکنید و کار را به کاردان بسپارید. ایده های شما همه ارزشمند و خاص هستند، اما قبل از آستین بالا زدن برای اجرای آنها حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. دست کم با کسانی که تجربه ساخت یک یا چند اتاق فرار در کارنامه دارند گپ بزنید. اما مهم است که وقتی بازیکن متوجه میشود که چگونه این معما حل شده پنج دقیقه بیشتر طول نکشد. همچنین زمان دسترسی به سرنخهای معما نباید بیش از یک دقیقه باشد. اگر میخواهید در ابتدای مسیر رشد مناسبی را تجربه کنید، باید اولین سناریوهای خود را با دقت انتخاب کنید تا هرچه بیشتر مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرند.
قدم چهارم: طراحی معما
کارخانه اتاق فرار دقیقاً به همین منظور ساخته شده است که پاسخ این سؤالات را بدهد. بلکه قرار است بیشتر با ارائه راهکارهای عملیاتی و شستهرفته مسیر را هموارتر کنیم. تجربه و دانش کارشناسان آریو در حین فرآیند مشاورهی صفر تا صد در کنارتان خواهد بود تا با توجه به سلیقهی شما و نیاز بازار به شما کمک کند که مناسبترین سناریوها را انتخاب نمایید.
- با توجه به اینکه هر بازی حدود یک ساعت زمان میبرد و متوسط افراد گروه ۵ نفر هستند، در روز ۲۰ بازیکن با بلیط ۸۰ هزار تومان وارد اتاق میشود.
- مکانی که فضای کافی برای همۀ بازیکنها وجود داشته باشه تا بتونن بین سانسها یا برای توضیح سناریو اونجا منتظر باشن.
- البته این کار رو به صورت هوشمندانه انجام بدید و به فکر سقفی برای تخفیف باشید.
- در این مواقع بعضاً شاید اخذ نمایندگی از برندهای خاص بهمراتب کار تجربه اتاق فرار را راحتتر کند.
پیش از شروع بازی، به شرکت کنندگان قوانین و نکاتی را اعلام می کنند مثلاً اگر قاتل دست شما را گرفت و به داخل اتاق برد و خواست با تبر شما را بکشد، شما نباید به هیچ عنوان حرکت کنید چون اکتور قرار است تبر را در فاصله بسیار کمی از شما به دیوار بزند و بترسید. برخلاف اسکیپ روم ترسناک جنی و روحی، عمده ترس در اتاق فرار های ترسناک اسلشری بر اساس لمس کردن است. تاج اسکیپ روم با بهره مندی از مجموعه ای از کارشناسان و افراد خلاق با ذهن های ایده پرداز خدمات طراحی و ساخت اتاق فرار را در شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد و… ارائه می دهد.