مطابق
خود تکاملمقامات در سواحل جنوبی، کارولینای شمالی، از برنامه ناوبری جمعیتی Waze خواسته اند که ارسال ترافیک را در خیابان های مسکونی متوقف کند تا به کاربران کمک کند از ترافیک سپر به سپر در جاده های اصلی جلوگیری کنند. مشکل انجام این کار این است که جاده های محلی و مسکونی را بیش از حد شلوغ می کند. در این محله های آرام، ترافیک اضافی باعث آلودگی و صدا می شود و می تواند منجر به تصادف شود.
در حالی که مقامات در سواحل جنوبی، کارولینای شمالی تلاش کردند راه حلی از جمله بستن برخی از جاده ها را بیابند، این امر منجر به گیر افتادن رانندگان در برخی از خیابان های دیگر شد که باعث ازدحام بزرگ شد. اما شورای محلی در سواحل جنوبی احساس میکند که با تصویب قطعنامهای که از Waze میخواهد با حذف این خیابانها از سیستم مسیریابی Waze، هدایت ترافیک به خیابانهای مسکونی را متوقف کند، احساس میکند. این اساساً ترافیک را در جاده های اصلی حفظ می کند.
در حالی که به نظر می رسد قطعنامه در سواحل جنوبی، کارولینای شمالی بر روی Waze تمرکز دارد، مشخص نیست که آیا در نهایت اصلاح خواهد شد تا برنامه های ناوبری دیگری مانند Google Maps و Apple Maps را نیز شامل شود.
منبع: https://www.phonearena.com/news/small-town-asks-waze-to-stop-sending-traffic-to-local-roads_id147724
الیزابت موری، شهردار سواحل جنوبی، یک جلسه زوم با دو کارمند Waze داشت و آنها موافقت کردند که پس از تصویب قطعنامه فوق، تغییرات را اعمال کنند. در حالی که همه جزئیات ناشناخته هستند، Waze موافقت کرده است که رانندگان را از “دیدن مکان های سریع تر در خیابان های شهر باز دارد.” این احتمالاً باعث می شود Waze مناطق مسکونی را از مدل های مسیریابی خود حذف کند و رانندگان را به ماندن در جاده های اصلی سوق دهد. این می تواند منجر به تراکم ترافیک بیشتر شود زیرا اتومبیل ها در همان جاده باقی می مانند.
شهردار موری همچنین میگوید که انتقال به خیابانهای مسکونی رانندگی را سریعتر نمیکند، اگرچه او هیچ دادهای که این گفته را ثابت کند ذکر نکرد. این گزارش حاکی از آن است که شهردار صرفاً به این نکته اشاره کرده است که محدودیتهای سرعت در خیابانهای مسکونی معمولاً کمتر از حد مجاز در جادههای اصلی است. در نتیجه، رانندگان معمولاً مجبور میشوند در خیابانهای مسکونی کندتر رانندگی کنند.