رقبا از تمایل همیشگی T-Mobile برای طیف بیشتر شکایت دارند

در حالی که AT&T و Verizon آنها شروع به ساخت شبکه های 5G خود با استفاده از سریع ترین طیف mmWave کردند، اما در نظر نگرفتند که سیگنال های mmWave، در حالی که در واقع سریع هستند، خیلی دور سفر نمی کنند و به راحتی توسط درختان و سازه ها مسدود می شوند. با این حال، ویژگی های باند بالا به این معنی است که یافتن و اتصال به سیگنال 5G mmWave بسیار نادر است. از طرف دیگر، باند پایین، مسافت های زیادی را طی می کند و سیگنال ها می توانند به ساختمان ها و درختان نفوذ کنند. با این حال، امواج هوایی با باند پایین سریع‌ترین نیستند و سرعت داده‌های downlink فقط 20 درصد سریع‌تر از 4G LTE است.

چی تی موبایل تشخیص داده شد که میانه باند راهی برای رفتن بود. اگرچه به سرعت mmWave نیست، باند میانی مسافت های طولانی تری را نسبت به سیگنال های باند بالا طی می کند و پیدا کردن آنها را آسان تر می کند. و باند میانی می‌تواند سرعت اتصال 5G را 6 تا 10 برابر سریع‌تر از 4G LTE ارائه دهد. مطمئناً، سیگنال‌های mmWave سرعت اتصال 5G را به سرعت 10 تا 20 برابر سرعت 4G LTE ارائه می‌کنند، اما اگر سیگنال‌های mmWave را برای اتصال پیدا نکنید، چه خوب است. AT&T و Verizon به سرعت این پیام را دریافت کردند و بیش از 68 میلیارد دلار برای خرید طیف باند C در محدوده 3.7 گیگاهرتز تا 3.98 گیگاهرتز هزینه کردند که امواج باند میانی را به آنها داد.

از زمانی که T-Mobile در یک حراجی FCC در سال 2017، 31 مگاهرتز از طیف باند پایین 600 مگاهرتز را انتخاب کرد، این اپراتور انواع امواج رادیویی را به دنبال بهبود خدمات 5G خود می بلعد. البته خرید بزرگ 26 میلیارد دلار بود تی موبایل برای خرید اسپرینت هزینه کرد. در حرکتی درخشان که ورایزن و AT&T چرت زدن، تی موبایل از خرید اسپرینت، گنجینه ای از طیف باند میانی 2.5 گیگاهرتز به دست آورد.
  وزیر خارجه پاکستان: در جنگ اوکراین بی طرفیم/ مشکلات بیشتر نمی خواهیم

کیک لایه 5G T-Mobile اهمیت طیف باند متوسط ​​را در سرویس 5G اپراتور نشان می دهد.

دیش به FCC شکایت کرد تی موبایلدر انتظار خرید طیف 600 مگاهرتز Comcast است و گفت: “این تراکنش رقابت بی سیم را تهدید می کند و سوالات مهمی را برای سیاست های عمومی FCC در بر می گیرد. کمیسیون باید بررسی این تراکنش را به حالت تعلیق درآورد یا حداقل معامله را شرطی کند تا ضررهای وارده به رقابت و مصرف کنندگان را جبران کند. “