اپل از گردن سامسونگ در یک منطقه کلیدی دیگر در زمینه فروش گوشی های هوشمند نفس می کشد

اگر دوست دارید نمودارهای فروشندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان را با فداکاری و منظمی مانند ما دنبال کنید، احتمالاً از قبل به خوبی از این موضوع آگاه هستید. پیروزی کوتاه سه ماهه اول سال 2023 سامسونگ بر اپل.

شکاف جهانی بین این دو رهبر صنعت موبایل، البته، کمتر و کمتر می‌شود، زیرا آیفون‌ها نه تنها از رقابت‌های «معمولی» سری گلکسی اس خود جلوگیری می‌کنند. مدل‌های تاشوی مد روز و همچنین در بازارهای متنوع چین، آمریکای شمالی و اروپای غربی.

یک جام، دو مدعی قدرتمند

بله، سامسونگ در آنجا نیز رتبه اول را دارد، با 35 درصد سهم سالم از پای فروش ژانویه تا مارس 2023، اما اپل یک مدال نقره بسیار نزدیک است و 33 درصد از سهم بازار خود را دارد.

مهمتر از آن، در حالی که فروش گوشی های گلکسی نسبت به سه ماه اول سال 2022 به میزان نگران کننده 16 درصد کاهش یافته است، فروش آیفون در مدت مشابه تقریباً ثابت مانده است و اندکی با افزایش 1 درصدی از حدود 7.7 به 7.8 میلیون دستگاه رسیده است.

ارقام تزلزل ناپذیر اپل در مواجهه با “شرایط اقتصادی چالش برانگیز” با رکود 13 درصدی کل بازار گوشی های هوشمند اروپای غربی بین سه ماهه اول 2022 تا سه ماهه ابتدایی سال جاری بسیار چشمگیرتر شده است.

در راستای این کاهش عمومی، شیائومی شاهد کاهش امتیازات محموله‌های خود از 4.2 به 3.5 میلیون دستگاه بود که باعث افت شدید سهم بازار نیز شد. خوشبختانه برای برند چینی، هموطن Oppo در جایگاه چهارم افت حتی بزرگ‌تری را تجربه کرد، در حالی که TCL در جایگاه پنجم برای رسیدن به سکو بسیار عقب مانده است.

  شکایت ژاپن از روسیه در مورد رزمایش های نظامی اطراف جزیره هوکایدو

اما موقعیت Oppo و TCL در میان پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند در اروپای غربی می‌تواند در آینده نزدیک توسط شرکت‌هایی مانند گوگل، موتورولا، آنر و HMD Global (معروف به نوکیا) به خطر بیفتد.

گرونتر بهتره

البته، سامسونگ و اپل قرار است همچنان مدال‌آوران طلا و نقره منطقه باقی بمانند، حتی در شرایطی که انتظار می‌رود بازار در سال 2024 دوباره رشد کند. حجم فروش سامسونگ اخیراً کاهش یافته است، میانگین قیمت‌های آن در حال افزایش است، که همیشه نشانه خوبی برای شرکتی است که می‌خواهد سود کند.

را گلکسی اس 23 و S23 Ultra نقش مهمی در این تغییر مثبت برای سازندگان خود داشته است، اگرچه اپل همچنان قهرمان بی‌چون و چرای میانگین قیمت‌های فروش (ASP) هم در اروپای غربی و هم در سراسر جهان است.

اپل و سامسونگ همچنین مسئول پیشرفت بخش پریمیوم (یا متوسط ​​به بالا) هستند، که اکنون 41 درصد از بازار را در مقایسه با 35 درصد در سه ماهه اول 2022 به خود اختصاص داده است.

درست است، در اروپای غربی تقریباً به اندازه تلفن های 800 دلاری در اروپای غربی فروخته می شود که این روزها بیشتر از دستگاه هایی با آن قیمت فروخته می شود که نشان دهنده تضاد کامل با وضعیت فعلی در بازارهایی مانند هند، چین و اساساً بقیه قاره کهن است.

بنابراین جای تعجب نیست که سامسونگ ظاهراً بیش از هر زمان دیگری روی «تبلیغات برند و محصول» در اطراف آن بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و تمرکز خود را از سری گوشی‌های ارزان و متوسط ​​که زمانی بسیار محبوب گلکسی A بود، تقریباً به طور کامل به قیمت‌های بالا تغییر داد (و پرچمداران پر سود. و این را دوستان و خوانندگان عزیز ما “استراتژی اپل” نیز می نامند.

  بازدید ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده آمریکا از کره جنوبی

منبع: https://www.phonearena.com/news/q1-2023-western-europe-smartphone-market-report-apple-samsung-sales_id147717