اگر دوست دارید نمودارهای فروشندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان را با فداکاری و منظمی مانند ما دنبال کنید، احتمالاً از قبل به خوبی از این موضوع آگاه هستید. پیروزی کوتاه سه ماهه اول سال 2023 سامسونگ بر اپل.
یک جام، دو مدعی قدرتمند

مهمتر از آن، در حالی که فروش گوشی های گلکسی نسبت به سه ماه اول سال 2022 به میزان نگران کننده 16 درصد کاهش یافته است، فروش آیفون در مدت مشابه تقریباً ثابت مانده است و اندکی با افزایش 1 درصدی از حدود 7.7 به 7.8 میلیون دستگاه رسیده است.
ارقام تزلزل ناپذیر اپل در مواجهه با “شرایط اقتصادی چالش برانگیز” با رکود 13 درصدی کل بازار گوشی های هوشمند اروپای غربی بین سه ماهه اول 2022 تا سه ماهه ابتدایی سال جاری بسیار چشمگیرتر شده است.

اما موقعیت Oppo و TCL در میان پنج فروشنده برتر گوشیهای هوشمند در اروپای غربی میتواند در آینده نزدیک توسط شرکتهایی مانند گوگل، موتورولا، آنر و HMD Global (معروف به نوکیا) به خطر بیفتد.
گرونتر بهتره

اپل و سامسونگ همچنین مسئول پیشرفت بخش پریمیوم (یا متوسط به بالا) هستند، که اکنون 41 درصد از بازار را در مقایسه با 35 درصد در سه ماهه اول 2022 به خود اختصاص داده است.
درست است، در اروپای غربی تقریباً به اندازه تلفن های 800 دلاری در اروپای غربی فروخته می شود که این روزها بیشتر از دستگاه هایی با آن قیمت فروخته می شود که نشان دهنده تضاد کامل با وضعیت فعلی در بازارهایی مانند هند، چین و اساساً بقیه قاره کهن است.

بنابراین جای تعجب نیست که سامسونگ ظاهراً بیش از هر زمان دیگری روی «تبلیغات برند و محصول» در اطراف آن بخشها سرمایهگذاری میکند و تمرکز خود را از سری گوشیهای ارزان و متوسط که زمانی بسیار محبوب گلکسی A بود، تقریباً به طور کامل به قیمتهای بالا تغییر داد (و پرچمداران پر سود. و این را دوستان و خوانندگان عزیز ما “استراتژی اپل” نیز می نامند.
منبع: https://www.phonearena.com/news/q1-2023-western-europe-smartphone-market-report-apple-samsung-sales_id147717